عمده دلایل شکست”مدیریت تغییرات”در پروژه ها

با حرکت دنیا همراستا با پاندمی ویروس کرونا؛ سازمانها باید تغییرات بزرگی را پیش ببرند. این تغییرات شامل تغییراتی درسطوح مدیریتی نیز میشود. همانطور که میدانید تغییرات در هرسازمانی همواره با چالش های خاص خود همراه است. اغلب اوقات مقاومت در برابر تغییرات تازه نیز وجود دارد.

از زمان ظهوربیماری همه‌گیر کرونا، تغییر مداوم تمام جوانب زندگی ما را تحت‌تاثیرقرارداده‌است،ازجمله نحوه کار ما.مشغول نگه داشتن کارکنان و مشتریان دردنیایی که به سرعت از آجر و ملات به کیبورد و کلیک تبدیل می شود و مدیرانی که درصنایع مختلف به طور جدی دستور کار تغییر را ایجادمیکنند،فقط بخشی از دغدغه های عصر حاضر پس ازظهور پاندمیک است. در زیر 6 مورد از مهمترین علل شکست” مدیریت تغییرات “در پروژه ها بررسی شده است : 

1. فداکردن استراتژی برای سرعت

در حالی که همه ما می توانیم توافق کنیم که اقدام سریع و به موقع برای موفقیت در تلاش برای تغییر ضروری است،وسوسه نشوید که استراتژی را فدای سرعت کنید.قبل از اینکه برای شروع تلاش خود اقدام کنید،زمان صرف کنید تا یک استراتژی محکم را طراحی کنید که به وضوح تعریف می‌کند چرا تغییر مورد نیاز است،چه کسی تحت‌تاثیر قرار خواهدگرفت و چه زمانی تغییرات رخ خواهند داد،چه تهدیدهایی و موانع مورد انتظار هستند و شما چگونه نتایج را ارزیابی  میکنید و پیشرفت را به رسمیت خواهید شناخت. بدون نقشه راه تعیین شده برای تغییر، غیرممکن است که همه را متمرکز نگه دارید و در راستای اهداف خود هماهنگ حرکت کنید.

2. فراموش کردن کاربر نهایی
یک اشتباه رایج در واکنش به بحران این است که فراموش نکنید که کاربران نهایی مهم ، ذینفعان داخلی و خارجی را در نظر بگیرید. هنگام طراحی فرآیند تغییر یا تحول ، تلاش مشترکی را برای درک کامل گروه های ذینفع خود (نیازها،انتظارات)و برنامه آمادگی برای تغییرات انجام دهید. استراتژی ای که با کاربران نهایی شما در جایی که هستند مطابقت داشته باشد،شانس بیشتری برای جلب حمایت آنها و راهنمایی موفقیت آمیز برای آنها در تغییرات پیش رو،خواهد داشت.
3. از دست دادن جنگل برای درختان
پیاده سازی تغییر یک فرایند پیچیده و پر زحمت است که برای  متمرکز ماندن بر روی کار به انرژی،قدرت فکری،تعهد و استحکام کامل نیاز است. در حالیکه  همه جزئیات را پیگیری میکنید،سعی کنید تصویر کلی را از دست ندهید.دلایل اساسی تغییرات، نتایج مورد انتظار و اینکه چگونه این تغییرات به اهداف یا اولویت های استراتژیک سازمان شما کمک می کنند، همگی به حفظ  استراتژی کلی و چشم انداز کسب و کار و در نهایت موفقیت سازمان شما منجر میشوند.

۴. برقراری ارتباط به صورت خیلی کم، خیلی دیر

در حالت ایده آل،ما دوست داریم قبل از برقراری ارتباط با کارکنان در یک بحران،همه پاسخ ها را در دست داشته باشیم.اما واقعیت این است که ممکن است روزها یا حتی هفته ها طول بکشد تا جزئیات موردانتظار خود را دریافت کنیم. انجام یک بازی انتظار می تواند منجر به ارسال ارتباطات بسیار کم وخیلی دیر شود. به عنوان یک قاعده کلی  برقراری ارتباط زودهنگام اغلب به شما این امکان را می دهد که با حقایق پیش بروید و انتظارات را تعیین کنید. در مورد آنچه نمی دانید و برای دریافت پاسخ آنچه انجام میدهید صادق باشید. در نهایت،با دریافت جزئیات جدید و متغیر،به روزرسانی های منظمی ارائه دهید تا به شما در کنترل گفتگو و مهار شایعات کمک کنند.
5- پیچیده کردن پیام خود
هنگام توسعه بستر پیام خود، برای اختصار،وضوح و سادگی تلاش کنید. برای جلوگیری از سردرگمی کارکنان،از صحبت های شرکتی،صحبت های منابع انسانی،کلمات فنی و اصطلاحات خودداری کنید. زبان ساده،متناسب با هر یک از مخاطبان هدف؛به شما کمک می کند تا متوجه شوید که پیام شما قابل درک است و هر طرف از آنچه از آنها انتظار می رود آگاه است.
6. عدم درخواست بازخورد در طی مسیر
شرکتهایی که از نظر تغییرات برتری دارند،قبل،حین و پس از اجرای یک تغییر یا تحول در درخواست بازخورد کوشا هستند.با فراهم آوردن فرصت های منظم برای به اشتراک گذاشتن بازخورد کارکنان،شما می‌توانید بینش ارزشمندی به دست آورید(البته در زمان مورد نیاز) و موقعیت بهتری برای موفقیت کسب کنید.
مدیریت تغییرات را به صلاحیت اصلی تبدیل کنید
سخن آخر :

اجرای یک برنامه “مدیریت تغییرات” موفق یکی از سخت‌ترین چالش‌ها برای یک سازمان بدون توجه به میزان پول،توانمندی،استعداد و منابعی است که می‌توانید در اختیار خود داشته باشید.

با مشخص شدن موانعی که ذکر شدند، می‌توانید به شرکت خود کمک کنید و شانس زیادی را برای ایجاد تغییرات به عنوان یک سازمان قوی‌تر،عاقل‌تر و انعطاف‌پذیرتر در مسیر بازیابی داشته باشید.

 منبع : https://enterprisersproject.com
این نوشته در ... ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.
مدیریت پروژه سازمانی گروه کسب و کار وندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 2 دقیقه است