6 نکته برای مدیریت یک استارت آپ

اگر یک کارآفرین هستید، قطعاً می دانید که برای اداره یک استارت آپ، تسک های زیادی وجود دارد که باید انجام داد. از مدیریت پروژه ها و پاسخ گویی به انتظارات مشتریان گرفته تا مدیریت نامه ها و ایمیل ها و امور مالی. می توان گفت لیست این تسک های ضروری بی پایان است.

روزانه هزاران نفر کسب و کار جدید راه اندازی می کنند. این افراد بی وقفه در فکر ایده های جدید و توسعه تولیدات و خدمات خود هستند. بسیار مهم است که بنیان گذاران به موقع تسک های روزانه خود را تمام کرده، خدمات خود را از خدمات موجود دیگر متمایز کنند و مشتریان خود را راضی نگاه دارند.

در این مقاله، در مورد 6 نکته حیاتی برای اداره یک استارت آپ موفق، صحبت خواهیم کرد. هر کار آفرینی باید این نکات را در نظر داشته باشد تا بتواند کسب و کار خود را بدون مشکل بگرداند.

شناخت بازار

پیش از شروع کسب و کار جدید، باید به خوبی در مورد نیازهای بازار و مشتریان احتمالی محصول یا خدمات خود تحقیق نمایید. با انجام این کار، تصمیماتی که می گیرید با اطلاع کافی خواهد بود و شانس موفقیت شما افزوده می شود. پیش از این که یک خدمت یا محصول جدید به بازار ارائه کنید، می بایست درباره بازیکنان اصلی آن بازار نیز اطلاعات کسب نمایید.

تعریف زود و به موقع استانداردهای پروژه

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای ایجاد یک استارت آپ موفق باید در نظر بگیرید، اتخاذ استانداردهای مدیریت پروژه می باشد. این استانداردها کمک می کنند تا تمام پروژه ها با بهترین روش پیش روند و الزامات کسب و کار را رعایت کنند. همچنین باعث می شوند امور بیهوده به حد اقل رسیده و بازدهی پروژه افزایش یابد.

چیدن یک طرح تجاری

طرح تجاری ای که می نویسید باید یک چکیده شفاف از برنامه شما برای اجرایی کردن راهبردهایتان و این که چگونه قصد دارید به اهدافتان برسید را نشان دهد. علاوه بر آن باید شامل یک چکیده اجرای و ارزیابی بازار نیز باشد. همچنین باید دیگر اطلاعات مهم مانند فعالیت های شرکت و اوضاع مالی را نیز شامل شود.

تعریف توقعات مشتریان

یکی از مهمترین فاکتورهایی که هر شرکت برای ایجاد یک استارت آپ موفق باید در نظر بگیرد، در اولیت قراردادن مشتری است. اگر مشتری در اولویت شما نباشد، به احتمال بسیار زیاد به سراغ شرکت دیگری خواهد رفت.

پیش از شروع یک کسب و کار جدید، باید به خوبی درباره نیازهای بازار تحقیق کرده و مشتریان احتمالی محصول یا خدمت خود را شناسایی نمایید. داشتن یک راهبرد به خوبی تعریف شده و مداوم برای برقراری ارتباط با مشتری نیز بسیار مهم و حیاتی است و به شما کمک می کند تا از رضایت مشتریان خود اطمینان حاصل نمایید.

ساخت یک تیم موثر

شما باید افرادی را دور خود جمع نمایید که توانایی به تحقق رساندن اهدافتان را دارند. داشتن یک تیم خوب برای اطمینان حاصل کردن از این که شرکت به اهداف خود می رسد و نتیجه می گیرد، اهمیت دارد. چنین تیمی، تیمی است که متشکل از افرادی با پیش زمینه های مختلف بوده و شامل شرکا، کارمندان و افراد مستقل می باشد.

پذیرای تغییر بودن

اگر ایده ای دارید ولی در برابر فکر کردن به نکات منفی آن گارد دارید، بهتر است با تیمتان و یا افراد هم سطح با خود، مشورت کنید. نظر خواهی از ایشان، به شما کمک می کنند تا با اطلاع و به خوبی تصمیم گیری کنید. اگر پس از مشورت به نظرتان رسید که ضرر این ایده از سود آن بیشتر است، پس زمان آن رسیده که این ایده را رها کنید.

اکثر کسب و کارهای جدید، برای انجام دادن و کامل کردن تسک های خود، به منابعی محدود دسترسی دارند. داشتن فرآیندها و ابزار متناسب، به بهبود مدیریت تسک ها کمک می کند. یادگیری از اشتباهات پیشین و پذیرای تغییرات احتمالی بودن نیز از نکات مهم موفقیت یک استارت آپ جدید می باشد.

 

لینک مرجع:

https://medium.com/@randallblum/6-tips-for-managing-a-startup-47df35372cec

این نوشته در ... ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.
مدیریت پروژه سازمانی گروه کسب و کار وندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 2 دقیقه است